26.1.07

Νέος ΚΟΚ: Πιο ακριβά πρόστιμα, λιγότερα ατυχήματα; Οχι!

Δύο πράγματα θα ακούσετε στα δελτία ειδήσεων (δλδ στη ΝΕΤ) για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πρώτον ότι αυξάνονται σε εξοντωτικό επίπεδο τα πρόστιμα για τις συνήθεις παραβάσεις (ζώνη, παραβίαση σηματοδότη, παρκάρισμα, κλπ). Δεύτερον επιτρέπεται η χρήση κινητού τηλεφώνου αλλά μόνο με σύστημα hands-free, το οποίο στην διάλεκτο των δελτίων μετονομάστηκε σε bluetooth (είτε λόγω άγνοιας είτε επειδή έβαλε το χεράκι της η αλυσίδα Γερμανός, δεδομένου ότι σχεδόν κανένα κινητό δεν συνοδεύεται από ασύρματο ακουστικό)


Στην αρχή και χωρίς να το πολυσκεφτώ συμφωνούσα με τα νέα εξοντωτικά πρόστιμα. Ισως κι επειδή έχω ίδια οδυνηρή τροχαία εμπειρία.


Σήμερα όμως το ξανασκέφτηκα και διαφωνώ απολύτως. Ο λόγος είναι ότι ένα υπερβολικό πρόστιμο δεν θα επιβάλλεται σχεδόν ποτέ- και πάντως όχι στην επαρχία, όπου και οι κακώς εννοούμενες κοινωνικές σχέσεις στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα μετατρέπουν το πρόστιμο για παραβίαση STOP σε επιπληξούλα του στιλ "άλλη φορά να προσέχετε περισσότερο".


Αυτό που πρέπει να κάνει η πολιτεία είναι αποτελεσματική αστυνόμευση των οδών που βασικά επιτυγχάνεται με τοποθέτηση κρυφών καμερών ταχύτητας στα επικίνδυνα σημεία των κυρίων οδών και διασταυρώσεων εντός και εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων (και όχι για παράδειγμα σε διπλή με διάζωμα εθνική οδό για να πιάσει αυτούς που τρέχουν με 150 με καινούργιο αυτοκίνητο σε μια ηλιόλουστη μέρα). Το πρόστιμο φυσικά θα πρέπει να είναι πιο ήπιο αλλά θα έχει ουσία και αποτέλεσμα. Επιπλέον, το προσωπικό της Τροχαίας θα απαλλαχτεί από τη "λάντζα" και θα αφοσιωθεί στους μόνους ελέγχους που οφείλει να είναι παρόν- τον έλεγχο των οδηγών για χρήση οινοπνεύματος (αλλά και άλλων ουσιών) κατά την οδήγηση. Επίσης οφείλει να σταματά στα διόδια ή όπου τους πετύχει τα σαράβαλα και τους ζαβομάτηδες (αυτούς που σηκώνουν το ένα φανάρι για να τυφλώνουν τους απέναντι, νομίζοντας ότι έτσι βλέπουν καλύτερα οι εαυτούληδες).


Τα εξοντωτικά πρόστιμα είναι αντικοινωνικά και στην πράξη θα καταργηθούν αφού σπάνια θα επιβάλλονται. Επιπλέον, με την αλλαγή αιτιολογικού που θα συνοδεύει την σοβαρή παράβαση (η παραβίαση STOP θα μεταμφιέζεται σε... καθυστέρηση ελέγχου για ΚΤΕΟ) θα υπάρξει μια πλασματική μείωση των σοβαρών παραβάσεων, που φυσικά θα οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι τα νέα μέτρα απέδωσαν!


Και ο κόσμος θα συνεχίζει να σκοτώνει και να σκοτώνεται στους δρόμους γύρω μας…


ΥΓ: Αν μου μεινε ένα πράγμα από το περσινό ταξίδι μου στην Αυστραλία, αυτό ήταν ο απόλυτος σεβασμός της αυστραλέζικης νεολαίας στον ΚΟΚ. Να πιουν και να οδηγήσουν? Αποκλείεται- σε βαθμό τέτοιο που είδα κόσμο να στοιβάζεται σε πορτ μπαγκάζ ώστε να πάνε περισσότεροι με το ίδιο αυτοκίνητο. Οταν έτυχε κάποτε να πιει και ο οδηγός ήταν αυτονόητο ότι θα παίρναμε όλοι ταξί. Και στην επιστροφή στο σπίτι έβλεπα σε σημεία των περιφερειακών οδών 10-15 αυτοκίνητα παρατημένα από τους πιωμένους οδηγούς τους, που η τροχαία τους έστειλε στο σπίτι τους η στο τμήμα (αναλόγως πόσο είχαν πιει) με δικά της μέσα... Εκεί το χρηματικό πρόστιμο υπάρχει μεν, αλλά είναι περιττο ως συνετισμός- να μείνεις χωρίς δίπλωμα για ένα εξάμηνο στη Μελβούρνη- αυτή είναι η αυστηρότερη τιμωρία...

Δεν υπάρχουν σχόλια: